Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej, nu har jag registrerat mig här efter era fina ord om min blogg, tack för dem! Det senaste är att det nu även finns ett svenskt dödsoffer. Samtidigt är det helt otroligt att man fortfarande inte har fastställt var smittan kommer frân. Varför är ingen sjuk här nere? Jag har tre teorier: *Vi är immuna mot alla e-coli bakterier. Râa grönsaker i varje mâltid och nâgra ordentliga kallsupar av havsvattnet i Nerja kanske har gjort susen.. *Bara ett parti gurkor har smittats, och det har sâlts i sin helhet till Tyskland. *Gurkorna har smittats i Tyskland. Jag tror pâ trean, eller möjligen tvâan. Det är tragiskt att sâ mânga människor är sjuka, men ocksâ att alla spanska grönsaker och t.o.m persikor har stoppats ute i Europa, fast man inte vet nâgonting alls än.
Hola Anna.. välkommen till Spanienforum spainsmile Kul att du såg att flera berömde din blogg. Tänkte kommentera på bloggen men det blev inte av.. Roligt också om du har tid ( jag vet..) att svara/skriva här när du får en "lucka" :vissla: Behövs fler som kommer med synpunkter och åsikter och kan svara på saker som många vill veta. Själv "spammar" jag rätt vilt tror jag en del tycker..andra att det är bra eftersom vissa hellre läser än skriver. Alla är vi olika och jag som pensionär och dessutom varit här i Spanien många år och på olika ställen, dock ej Costa del Sol , har ju lite tid.. Ja det är hemskt med denna EHEC-smitta och även att man inte fått fram vad den kommer ifrån med säkerhet. Enorma ekonomiska konsekvenser också. Tänker på alla sjuka och dom anhöriga till dom som avlidit..så sorgligt. Saludos P :love: OBS! Denna tråd har nu två sidor..
Spanska gurkor är oskyldiga.. ..enligt ett nytt uttalande av tyska myndigheter: Alemania descarta que el origen del brote proceda de España. SUR.es Tack för välkomnandet, Preciosa!
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
EU har redan börjat med att studera ekonomisk ersättning. Tycker media borde betala. Tyskarna har ju aldrig sagt att själva bakterien kom fràn Spanien... Bara dom infekterade gurkorna (som det nu visat sig inte vara)
Kanske lite offtopic, men jag vill också hälsa Anna välkommen, jag hittade din blogg för en tid sen och har sedan dess följt den. Enligt mig en fantastiskt bra och intressant blogg. Sen kunde jag ju inte låta bli att dela med mig och tipsa övriga forummedlemmar om din blogg!! Kul att du nu hittat hit. Jag är säker på att du har mycket kunskap att dela med dig av!
Ja, visst är det lite surt att EU ska betala nâgot som myndigheterna i Hamburg satte igâng...och sedan media blâste upp. "Spanska mördargurkor" har det hetat bland annat.
Här är det ju brukligt att skala sina gurkor... Och rätta mig om jag har fel, men bakterien finns väl bara pà skalet?
Skalar frukt och grönsaker tomater, gurka, äpplen, persikor... inte sâ mycket för bakteriernas skull, som för att det finns rester av bekämpningsmedel. Värst besprutade är jordgubbar och bordsdruvor, dem ska man verkligen skölja noga. Det är synd om spanska jordbrukare, som har gjort miljonförluster. Samtidigt tycker jag att jordbruksministern överdriver lite när hon säger att vâra grönsaker har totalgaranti och excellent kvalitet. Det FANNS ju trots allt e-coli bakterier pâ gurkorna, även om det inte var av den farligaste sorten. Och grönsakerna frân Almería är extremt smaklösa, tycker jag.
Intressant reportage om EHEC ... Läs det !! â€Ehecutbrottet var tyvärr väntat†| Inrikes | SvD Ciao P :sol: