Regeringen sätter press...

Diskussion i 'Artiklar och Nyheter' startad av Preciosa, 8 januari 2012.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Last edited: 8 januari 2012
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Faran är att det kommer upp mer skit än regeringen önskar. Och vad gör man då? Jag tolkar detta lite som inrikespolitik, man vill visa hur dålig den förra regeringen var och att alt elände kommer därifrån.
    Men en så delikat situation som Spanien befinner sig i kan en oskicklig hantering av krisen förvärra det hela många gånger om...
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja men så mycker sk-t som redan kommit upp under de senaste
    åren så undrar man om det kan komma mer...faktiskt.
    Men nya kvastar sopar bäst...eller?
    Dom måste ju nu visa handlingskraft - verkligen.
    Iaf så gör dom det i ord :vissla:

    Ciao P :sol:
     
  5. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Jodå, korten på bordet!
    Men sedan detta med konsekvenserna. Vad jag förstår så är alla inställda att det grävs upp en hel kennel!
    Det i sin tur - om det visar sig att det är så - kan resultera i en rad åtgärder som "förmörkar" framtidsutsikterna. Blir det riktigt kärvt, brukar nationalister poppa upp och efterlysa särbehandling för inhemska vilket inte precis underlättar för utlänningar, de anses ju ha råd. Kan leda för ökad skattetryck,
    mm, vilket kan leda till att "de" vill lämna landet. Som du förstår, så kan det rassla till i hela kedjan och ingen vet hur det slutar. I södra frankrike, i vissa områden där NF har makten, har förhållanden blivit "ogästvänliga", något man trodde var omöjligt för några år sedan...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hm...om man följt med här nere några år nu så har ju snart
    sagt nästan alla borgmästare och byråd och byggare anklagats
    för korruption och nepotism. Stora härvor nystas i fortfarande.
    Många har fällts och en del väntar på domar etc...Miljoner euros
    har rullat...
    Bankerna har ju också upptäckts ha gynnat egna stor/småchefer
    nu först när dom köps upp kommer det fram...
    Verkar inte finnas någon som är ren och vit.

    Vår alcalde i Torrevieja har nu avgått efter 20 år men ännu så
    har han inte utretts för en landaffär som han gjorde på 2000-talet.
    Har snackats om detta i alla år...men inget har hänt - ännu.

    Vi får se det är ett som är säkert...:D

    Ciao P
     
  8. Lisenda

    Lisenda Ny medlem

    Blev medlem:
    7 januari 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3
    Inte bara skummisar

    "Vår" borgmästare i Sant Cugat, en kvinna, avstår från sitt arvode. Hon har som sina kollegor även lön från någon sorts kommunförbund och tycker det räcker. Särskilt som hon måste skära ner på den kommunala servicen.

    Det finns undantag.
     
  9. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    Hâller helt med Preciosa. Det mesta är genomruttet och de flesta kommuner och regioner har fifflat, det vet vi redan. Det pâgâr rättegângar och utredningar i sâ gott som alla kommuner oavsett politisk färg, mânga inblandade är redan dömda.
    Visst finns det undantag, men att de inte tar ut nâgon lön frân kommunkassan är ingen garanti, det gjorde inte Gil heller.
    De nya hârda kontrollerna är helt nödvändiga och borde gjorts för länge sedan. Tyvärr har spanjorerna inte brytt sig sâ mycket tidigare, de tycker att det är OK att man "hjälper" släktingar och vänner eftersom de själva gör det. Bara det att de för 20 âr sedan inte visste hur otroligt mycket pengar pilotokerna faktiskt försnillade.
    Att t.om kungens svärson är korrupt, bildar spökbolag, skriver falska fakturor och för ut miljoner ur en stiftelse säger väl allt? Ïngen kommer att höja pâ ögonbrynen om det kommer fram ännu lite dynga.
     
  10. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Heder àt henner :)
     

Dela sidan

Laddar...