på regionerna och bankerna. http://www.svenskamagasinet.nu/shortnews.6437.html Bra det, inte en dag för tidigt...thumb Stenkoll på kommunerna: http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=16096§ionId=48 Och skattefusk http://www.svenskamagasinet.nu/shortnews.6434.html Korruptionen då? Hoppas det hålls vad lovas :cheeky Ciao P :sol:
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Faran är att det kommer upp mer skit än regeringen önskar. Och vad gör man då? Jag tolkar detta lite som inrikespolitik, man vill visa hur dålig den förra regeringen var och att alt elände kommer därifrån. Men en så delikat situation som Spanien befinner sig i kan en oskicklig hantering av krisen förvärra det hela många gånger om...
Ja men så mycker sk-t som redan kommit upp under de senaste åren så undrar man om det kan komma mer...faktiskt. Men nya kvastar sopar bäst...eller? Dom måste ju nu visa handlingskraft - verkligen. Iaf så gör dom det i ord :vissla: Ciao P :sol:
Jodå, korten på bordet! Men sedan detta med konsekvenserna. Vad jag förstår så är alla inställda att det grävs upp en hel kennel! Det i sin tur - om det visar sig att det är så - kan resultera i en rad åtgärder som "förmörkar" framtidsutsikterna. Blir det riktigt kärvt, brukar nationalister poppa upp och efterlysa särbehandling för inhemska vilket inte precis underlättar för utlänningar, de anses ju ha råd. Kan leda för ökad skattetryck, mm, vilket kan leda till att "de" vill lämna landet. Som du förstår, så kan det rassla till i hela kedjan och ingen vet hur det slutar. I södra frankrike, i vissa områden där NF har makten, har förhållanden blivit "ogästvänliga", något man trodde var omöjligt för några år sedan...
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hm...om man följt med här nere några år nu så har ju snart sagt nästan alla borgmästare och byråd och byggare anklagats för korruption och nepotism. Stora härvor nystas i fortfarande. Många har fällts och en del väntar på domar etc...Miljoner euros har rullat... Bankerna har ju också upptäckts ha gynnat egna stor/småchefer nu först när dom köps upp kommer det fram... Verkar inte finnas någon som är ren och vit. Vår alcalde i Torrevieja har nu avgått efter 20 år men ännu så har han inte utretts för en landaffär som han gjorde på 2000-talet. Har snackats om detta i alla år...men inget har hänt - ännu. Vi får se det är ett som är säkert... Ciao P
Inte bara skummisar "Vår" borgmästare i Sant Cugat, en kvinna, avstår från sitt arvode. Hon har som sina kollegor även lön från någon sorts kommunförbund och tycker det räcker. Särskilt som hon måste skära ner på den kommunala servicen. Det finns undantag.
Hâller helt med Preciosa. Det mesta är genomruttet och de flesta kommuner och regioner har fifflat, det vet vi redan. Det pâgâr rättegângar och utredningar i sâ gott som alla kommuner oavsett politisk färg, mânga inblandade är redan dömda. Visst finns det undantag, men att de inte tar ut nâgon lön frân kommunkassan är ingen garanti, det gjorde inte Gil heller. De nya hârda kontrollerna är helt nödvändiga och borde gjorts för länge sedan. Tyvärr har spanjorerna inte brytt sig sâ mycket tidigare, de tycker att det är OK att man "hjälper" släktingar och vänner eftersom de själva gör det. Bara det att de för 20 âr sedan inte visste hur otroligt mycket pengar pilotokerna faktiskt försnillade. Att t.om kungens svärson är korrupt, bildar spökbolag, skriver falska fakturor och för ut miljoner ur en stiftelse säger väl allt? Ïngen kommer att höja pâ ögonbrynen om det kommer fram ännu lite dynga.