EU ber Spanien höja momsen

Diskussion i 'Artiklar och Nyheter' startad av Preciosa, 30 maj 2012.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Ett mycket dåligt förslag av den inkompetenta EU adminstrationen.
    Det här är en "råkapitalistiskt" medicin som inte fungerar i dagens läge.
    Med risk att man låter som en annan kommunist/vänster sympatisör, vilket jag absolut inte är, men EU:s förslag/politik är ju precis det som är orsaken till den pågående krisen. Allt skulle gå mycket bättre om man gjorde precis tvärtom vad de föreslår. De är inte trovärdiga. (enl. mig)

    Som tröst kan jag säga att Sverige har lite samma åkomma, de tror att utbildning är lösning för allt. Leker man med den tanken, och föreställer att imorgon är samtliga minst Civilingenjörer, hur står är arbetslösheten då?
    För oss på föterna på jorden är svaret ganska självklart, men somliga tror på mirakel...

    Ökar man dessutom pensionsåldern blir arbetslösheten än större...
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Pensiosåldern i Spanien har redan höjts tex för lärarna. Berättade min granne förra året.
    Nu är den 67 år (mot tidigare 60). Jag ser framemot att kunna jobba till 75, som regeringen lovat. Och jag är inte ironisk. Är man frisk och orkar...varför inte?
     

Dela sidan

Laddar...