-Med hetare omsättning i butikerna hoppas innehavarna! Redan nu har de skuggande solmarkiserna, som jag tror förr spändes över Calle Larios och Calle Cranada lagom till ferian i Augusti redan nu kommit upp och skall tas ner först 8 september. Allt till glädje & svalka för såväl Malagabesökare som butiker och serveringar. Tar du det bekväma luftkonditionerade Fuengirolatåget till Malaga får du en svalkande promenad under träden på Alamamedan från stationen till Calle Marques Larios. Men tar du bussen från Fuengirola till Malaga får du en mera spansk upplevelse av utflykten. Visserligen något skramligare och mindre luftkonditionerad färd men du får se mera genuin Malagabebyggelse- passerar bilmuseet, (ett besöksmål som ingen bör missa) och du kommer direkt till bussändstationen vid Plaza de la Marina nedanför Calle Larios. Där har du också nära till turistbyrån och du kan hälsa på H.C.Andersen, som sitter i närheten.
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack Don Bard! Inte för att jag bor på Costa del Sol, men om jag/vi tar en tripp till Fuengirola m.o så ska jag ha det i åtanke. Det är kul att få lite tips. rocio