saffran

Diskussion i 'Torrevieja' startad av åsa51, 3 december 2013.

1. åsa51

åsa51 Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Hej köpte saffran på carrefour som var billig i jämförelse med svenska priser ,men den var inte bra,någon som vet var man handlar prisvärd saffran?

2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Anita51

Anita51 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag var nyss i Torreveija och känner till 2 svenska barer /affärer som kan tänkas ha saffran då de har urval av svenska varor. Köpte t.ex. Blossa starkvinsglögg på Senap & Ketchup, Calle Diana nära Mercadona! I närheten ligger Matboden som också har en hel del. Området ligger i Urb. Torreblanca, en bra bit upp från havet. Vad det kostar har jag dock ingen aning om...
    Lycka till!

4. rinconada

rinconada Känd medlem

Mottagna gillanden:
    217
    Jag har köpt saffran i flera olika affärer (spanska) i Torre och det har alltid varit samma sak. Det smakar ingenting. Även om jag tar en dubbeldos. Tack för tipset!

5. Louis

Louis Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Nä samma sak på marknaden,hustrun kastade den

6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

Preciosa Veteranmedlem

Mottagna gillanden:
    1.050
    Norska Scandigo el Gallerians affär kanske har.
    På C/ Fuensanta 54 el La Loma 37-39 thumb

Chao P :sol:

8. jimmyron

jimmyron Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    ett tips lägg saffran i sprit eller rom, konjak, minst en halvtimme eller googla på lägg saffran i sprit, att blanda med konjak och socker är bäst thumb

Last edited: 4 december 2013
  9. ester

ester Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Jag har köpt saffran i Spanien på olika affärer i över trettio år och har aldrig varit missnöjd. I regel säljs den i mindre förpackningar här än i Sverige (ca. 375 mg mot 1 g i Sverige) så man måste ta minst dubbel dos. Jag har nästan bara provat den omalda.

10. Greger

Greger Ny medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Importerad saffran

Det finns saffran på Mercadona:

AZAFRAN HEBRA EXTRA, CARMENCITA, CAJA 0,37 g - 1,78 €
    AZAFRAN MOLIDO, CARMENCITA, CAJA 0,40 g - 1,69 €

Det gäller att kolla varifrån saffranet kommer, då det tydligen importeras mycket saffran ifrån Iran, som är av sämre kvalitet. https://www.youtube.com/watch?v=E3uHexpAHYQ
    Översätt gärna den här sidan: http://elpais.com/diario/2011/01/30/sociedad/1296342004_850215.html i googles översättare så kan man se vilket problem det är med import ifrån Iran.

Dela sidan

Laddar...