Hej ! Är på väg till Malaga för att jobba !! Skulle vilja veta vad det kostar att leva där e.t.c. Mat kostnader ! Hyror ! Restaurangbesök ! m.m Jag är ensam och jag överlever här hemma på c:a 2500-3000 kr. i matkostnader och då tycker jag att man borde klara sig galant i Malaga med samma summa, eller ?? Tacksam för svar !!! Mvh Stefan.
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Stefan,välkommen till forumet spainsmile Maten är billigare i Spanien. Om man handlar på rätt ställen dvs marknaden och Mercadona som är billigast matvaruaffären i landet. Räkna med -20% om man inte bara äter halvfabrikat....Du får laga lite själv Billigt kan man äta ute, Kinarestaurangerna har meny för 5.50-6.50E Ganska god mat faktiskt. Och en del vanliga restauranger har menyer för 6-10E... Hyror är hyfsat billiga eftersom det finns ett stort utbud. Mellan 300-500E kan man nog hitta bra bostad. El och vatten brukar tillkomma. Ciao P ;;;;