Långbänken med att flytta den stora marknaden från innerstan har kommit i nytt skede...eller http://www.spaniaavisen.no/wip4/costa-blancas-stoerste-marked-er-paa-flyttefot/d.epl?id=2189563 P thumb
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
I denna länk står lite: http://spanienforum.se/torrevieja/9073-nya-marknaden.html Och i denna också: http://www.spaniaavisen.no/wip4/torreviejas-nye-markedsplass-snart-klar/d.epl?id=2085403 P :sol:
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack P. Jag som turist måste ju säga att jag gillar fredagsmarknaden som den är. Ska dessutom kolla på bostäder i veckan och har ju tyckt att dom som ligger skapligt nära fredagsmarknaden har haft ett plus i kanten. Gillar verkligen all fin och färsk mat/frukt/grönt som finns där. Barnen gillar ju mest leksakerna och godiset. Dock känns det som en bit att trava när den flyttat Men men, det är ett världsligt problem för mig, den flyttas väl en anledning.
Det största problemet med att ha en så stor marknad inne i staden är ju att det bor 1000-tals människor och om man behöver ambulans, brandkår och polis så kommer dom inte fram. Tänk en stroke och då handlar det om sekunder. Ambulans har inte en chans att ta sig fram bland all stånd och människor. Jag kan inte fatta att det fått pågå så länge. Dessutom börjar dom slamra kl 5 på morgonen och alla gator är avstängda till kl 17.30 tidigast. Gatorna är översvämmade av sopor som affärsidkarna bara slänger på gatorna. Inga hantverkare eller andra kan jobba, lasta och komma till kunder den dagen. Finns ingen parkering så dom kan forsla arbetsmateriel till arbetsplatsen. Vi har ju fått erfara det nu då vi haft hantverkare och dom kan inte komma på fredagar fast det hade behövts. Lyxproblem kanske men det handlar ju om många dagar på ett år. Och 10 gator... Men ändå är det värst med sjuka, eller brand och rån/våld. Det är kö hos Guardia Civil varje fredag. Och att inte förglömma, dom som behöver taxi till flyget kan inte få det utan att gå långt och det kanske man inte orkar med väskor. Jag väljer aldrig resdag på fredagar. Kommer att gå "matarbuss" till nya platsen skulle jag tro det har säljarna blivit lovade Chao P :sol:
Nix! Få se men tror sista budet var nu i maj. Asfalterat och klart ser det ut men fattas väl service för besökare och säljare... Vi får se / P thinkthinkthink