Marknaden flyttar

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Preciosa, 10 november 2014.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag tror när jag ser...
     
  4. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Vet ni vart marknaden ska ligga efter flytten?
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Tack P.
    Jag som turist måste ju säga att jag gillar fredagsmarknaden som den är.
    Ska dessutom kolla på bostäder i veckan och har ju tyckt att dom som ligger skapligt nära fredagsmarknaden har haft ett plus i kanten.
    Gillar verkligen all fin och färsk mat/frukt/grönt som finns där.

    Barnen gillar ju mest leksakerna och godiset.

    Dock känns det som en bit att trava när den flyttat

    Men men, det är ett världsligt problem för mig, den flyttas väl en anledning.
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Det största problemet med att ha en så stor marknad inne
    i staden är ju att det bor 1000-tals människor och om man
    behöver ambulans, brandkår och polis så kommer dom inte fram.
    Tänk en stroke och då handlar det om sekunder. Ambulans har inte
    en chans att ta sig fram bland all stånd och människor.
    Jag kan inte fatta att det fått pågå så länge.

    Dessutom börjar dom slamra kl 5 på morgonen och alla gator är avstängda
    till kl 17.30 tidigast. Gatorna är översvämmade av sopor som affärsidkarna bara slänger på gatorna.
    Inga hantverkare eller andra kan jobba, lasta
    och komma till kunder den dagen. Finns ingen parkering så dom kan
    forsla arbetsmateriel till arbetsplatsen.
    Vi har ju fått erfara det nu då vi haft hantverkare och dom kan inte komma
    på fredagar fast det hade behövts. Lyxproblem kanske men det handlar
    ju om många dagar på ett år. Och 10 gator...

    Men ändå är det värst med sjuka, eller brand och rån/våld.
    Det är kö hos Guardia Civil varje fredag.
    Och att inte förglömma, dom som behöver taxi till flyget kan inte få det
    utan att gå långt och det kanske man inte orkar med väskor. Jag väljer aldrig
    resdag på fredagar.

    Kommer att gå "matarbuss" till nya platsen skulle jag tro det har
    säljarna blivit lovade :)

    Chao P :sol:
     
    Last edited: 10 november 2014
  9. Lejontass

    Lejontass Ny medlem

    Blev medlem:
    4 november 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Har marknaden flyttat än? Finns det något datum för flytten?
     
  10. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Nix! Få se men tror sista budet var nu i maj. Asfalterat och klart ser det ut
    men fattas väl service för besökare och säljare...

    Vi får se / P thinkthinkthink
     

Dela sidan

Laddar...